Den 10 juni genomförde XLENT ett förvärv av det stockholmsbaserade IT-företaget Cybernetics.

Cybernetics utvecklar trygga och säkra verksamhetssystem. Sedan starten 1975 har Cybernetics samlat på sig expertkunskap inom allt som har med CRM-system att göra med den tydliga visionen är att göra vardagen enklare för sina kunder.

“Vi är mycket glada över detta tillskott till XLENT-familjen. Cybernetics är ett riktigt fint bolag som har en stark kunskap och stor potential inom området CRM och digitala kundrelationer. Efter flera års kontakt är det nu riktigt kul att Cybernetics nu blir en del inom XLENT. Vi kommer göra varandra bra och vi ser fram emot att kunna erbjuda våra kunder Cybernetics tydliga spetsleverans.” säger Per-Eric Spansk på XLENT.

Ökad spetskompetens och leverans
Med förvärvet av Cybernetics stärker XLENT sin kapacitet inom framförallt CRM och CRM-relaterade tillämpningar som bland annat säljstöd, marknadsstöd och kundsupport. Samtidigt som Cybernetics får styrkan från hela XLENT-Sverige.

“Som en del av XLENT kan vi komplettera vår unika spetskompetens inom CRM och digitala kundrelationer så att vi får en större och bredare förmåga att leverera lösningar till existerande och nya kunder. Med en starkare och bredare leverans kommer vi nu kunna ta affärer i segment som vi tidigare inte kunnat konkurrera i.” säger Thomas Schwieler, grundare av Cybernetics.

Om XLENT
XLENT erbjuder tjänster till företag och organisationer i alla storlekar. Vi arbetar nära våra kunder och kombinerar det stora företagets styrka och förmåga med det lokala företagets närhet och engagemang. XLENT har kapacitet och kompetens både på bredden och djupet och strävar alltid efter att leverera maximal affärsnytta genom smarta IT-lösningar. Idag finns XLENT på fjorton orter i Sverige — från Luleå i norr till Malmö i söder. Tillsammans med våra systerbolag inom Xlent Consulting Group är vi cirka 500 medarbetare.

XLENT är mycket nöjda att rankas topp tre av svenska IT konsultleverantörer i Radars rapport IT-konsultmarknaden 2019. Rankingen utgör en kombination av förmågan att skapa nöjda kunder och lönsamhet som av Radar ses som ett mått att kunna investera i kompetens, förändring och kund i en marknad under förändring.