Som teamledare på Cybernetics får man syssla med allt från teambuilding till projektledning. Per Norberg gick från att vara nyexad civilingenjör inom industriell ekonomi till att börja jobba som junior applikationskonsult hos oss på Cybernetics. Och nu, fem år senare, är han teamledare och leder flera stora och innovativa projekt. En vardag som bjuder på ständig variation och kompetensutveckling.

Hej Per! Vad gör en teamledare?
Rollen som teamledare är en väldigt varierad roll, min främsta uppgift är att styra och planera projekt och att administrera resurserna inom ett av våra två leveransteam. Jag jobbar nära mitt team och andra teamledare för att se till att vi hela tiden kommer framåt och att vi uppnår våra målsättningar. Jag ansvarar för ett team som består av sju personer men har också mycket kundkontakt och driver flera parallella kundprojekt, där ansvaret kan växla beroende på vilken typ av kund det gäller. Jag är ofta ute och träffar kunder och en stor del av arbetet går ut på att agera rådgivare och hantera uppkomna frågeställningar från kunder och teammedlemmar. Rollen som teamledare bjuder på en ständig variation när det kommer till både arbetsmiljö och arbetsuppgifter.

Berätta mer om varför du jobbar på Cybernetics!
Jag har jobbat på Cybernetics i drygt fem år nu och jag trivs väldigt bra med att jobba i ett mindre bolag, då har man möjlighet att synas, höras och påverka mycket själv. Man blir inte en i mängden. Det finns utrymme att djupdyka i de delar som man själv tycker är roliga, man kan styra sin egen utveckling och får gehör för sina idéer – vill man utvecklas så finns det stora möjligheter. Jag tycker att det är nyttigt att kunna växa med projekten och bli projektledare för större och större projekt. Jag tycker även att kulturen och kollegorna är väldigt härliga, det är en bra mix av människor och vi är ett tight gäng som alltid stöttar varandra. Vi hittar ofta på saker utanför arbetstid, till exempel åker vi på resor eller grillar på takterrassen. Jag har flera vänner som jag har träffat på jobbet som jag även umgås med privat, vilket är ett kvitto på en bra arbetsplats enligt mig.

Varför har du valt CRM-branschen?
Det är en framtidsbransch. Jag tycker att det är väldigt spännande med kombinationen IT, människa och organisation. Dessutom är det kul att få vara en del av digitaliseringen, och att få vara med och driva på utvecklingen. Jag tycker också att det är spännande att se att våra lösningar underlättar så mycket för våra kunder och gör deras vardag så mycket enklare. Det är kul att se hela processen från början till slut, och att ha kunskap vad som händer bakom kulisserna. Vi jobbar med den senaste tekniken, vilket är väldigt lärorikt. Ingen dag är den andra lik och man får vara med i väldigt många innovativa projekt, vilket gör att man får en bred kompetens.