Ett bra ärendestöd ger handläggarna rätt information för att kunna hjälpa kunden med de problem eller frågor de har. Det är viktigt med standardiserade processer för att minska åtgärdstiden och hålla avtal och SLA mot kunderna. Önskvärt är att Servicehandläggarna har tillgång till kundspecifik information från övriga avdelning såsom sälj eller marknad.

Vanliga krav för ärendestöd är att handläggarna lätt skall se vilka ärenden som skall lösas, prioritering och vad de har avtalat med kunden. De vill ha tydliga processer för hur ärenden löses, samt lätt åtkomst till en kunskapsdatabas med information som hjälper handläggarna lösa problemet. Genom rapporter och realtidsinstrumentpaneler kan uppföljning och rapportering göras direkt i systemet.

Något som ofta går hand-i-hand med ett ärendestöd är en portal på hemsidan för kunderna att anmäla och följa upp sina ärenden på webben. Med en sådan lösning skapas kundärenden direkt i Dynamics 365 och tillåter enkel kommunikation med kunderna. Läs mer om portaler under rubriken ”Portaler”.

Cybernetics har lång erfarenhet av olika typer av ärendehanteringssystem, allt ifrån enklare standardlösningar till skräddarsydda lösning med integrationer till andra system.

Kontakta oss för en diskussion hur vi kan hjälpa er effektivisera er kundsupport.

×

Har du frågor?

Kontakta oss så guidar vi dig rätt. Ring 08-470 38 00 eller maila sales@cybernetics.se för mer information.