Ett vanligt problem hos våra kunder är att de har viktig kundinformation utspritt i flera olika system. Information om fakturor finns i ekonomisystemet, uppdaterade e-post adresser finns i marknadssystemet och avtal finns på ett tredje ställe. Det är komplicerat och tidskrävande att hålla informationen i CRM-systemet uppdaterad genom att manuellt flytta information från ett system till ett annat.

Ett sätt att få bättre datakvalitet i CRM-systemet är att få system att kommunicera med varandra. Då kan CRM-systemet ge den informations överblick som behövs för att kunna ge hög service. Till exempel kan ekonomisystemet automatiskt få uppdaterade fakturaadresser från CRM och skicka tillbaka information om status på aktuella fakturor till CRM-systemet.

Vi har lång erfarenhet av integrationer och hur man implementerar dem med hög informationssäkerhet. Vi har till exempel integrerat med ekonomisystem för bokföring och fakturering, ärendesystem, verksamhetssystem, kassasystem, adressregister och kundserviceportaler. Detta har lett till att våra kunder får färre fakturor i retur, kan ge snabba svar på frågor och ge bättre service till sina kunder.

Kontakta oss gärna för en diskussion om hur vi kan hjälpa er.

×

Har du frågor?

Kontakta oss så guidar vi dig rätt. Ring 08-470 38 00 eller maila sales@cybernetics.se för mer information.